29-11-07

EU keurt strengere TV-reclameregels goed

Film mag maar 1x per 30 minuten onderbroken worden

TV-zender (RTL Deutschland)De Europese Unie legt strengere tv-normen op. Zo mag een film binnenkort nog maar één keer per halfuur onderbroken worden voor een reclameonderbreking. Per uur mag een zender ook maximum 12 minuten reclame uitzenden.

De Europese Unie heeft beslist dat uw blaas voortaan gedurende minstens een halfuur overeind moet kunnen blijven, zonder geledigd te worden. Binnenkort mogen commerciële televisiezenders in heel Europa namelijk hun films, kinderprogramma's en tv-journaals maar één maal per halfuur onderbreken voor de befaamde plaspauzes (a.k.a.: reclameonderbrekingen).

Verder verbieden de nieuwe regels de zogenaamde ‘product placement' in kinderprogramma's, nieuwsprogramma's en documentaireprogramma's. Concreet betekent dat dat als Bob de Bouwer, Martine Tanghe of Al Gore per se een kopje ‘Douwe Egberts' willen drinken tijdens hun programma, ze het logo van ‘Douwe Egberts' niet te nadrukkelijk in beeld mogen laten komen.

Als Martine Tanghe dan toch per se reclame wilt maken, dan moet ze dat maar doen in haar nieuwe discussieprogramma, want in andere programma's is het wel toegelaten om aan product placement te doen. Aan het begin en aan het einde van het programma moet de kijker daar dan wel op attent gemaakt worden. |MF

19:45 Gepost door MediaFlandria in Andere | Permalink | Commentaren (1) | Tags: tv reclame, eu, televisie, media |  Facebook |

Commentaren

link plaatsen Dag beste,
Is het mogelijk om een link te plaatsen?
http://djsite.skynetblogs.be
Hier vindt u alle dj info.
Ik plaats zeker een link terug.
Groetjes

Gepost door: djsite | 29-11-07

De commentaren zijn gesloten.