28-09-07

Kijkcijfers: 700 000 voor 'Beauty & de Nerd'

TVstuff copy

Mathias Coppens en Renate Verbaanlijstdot Beauty & de Nerd | do 27-9 | 20u38 | VTM| 719 956 kijkers| 30.47% mrktaandeel | Gisteren moest het eerste koppel de ‘Beauty en de Nerd’-villa in de Ardennen verlaten. De opvallende Goldie en haar partner waren de eerste slachtoffers. Goldie viel op door haar ziekelijke liefde voor Paris Hilton. Zo droeg ze elk kledingstuk maar één keer, net zoals La Hilton. Ook had ze een typisch chiuaua-hondje, net als Paris.
De Nerds moesten gisteren hun beaty’s voorzien van een laagje make-up. Ook moesten ze de haren van de vrouwelijke schoonheden stylen. De Beauty’s mochten dan weer tonen of ze goede presentatrices zouden zijn. Zoals verwacht bakte geen enkele Beauty er wat van, op één uitzondering na.


lijstdot  Blokken | do 27-9 | 18u31 | Eén | 515 049 kijkers| 37.43% mrktaandeel | Blokken lijkt voorlopig nog steeds sterker te zijn dan de telenovelle Sara van VTM. Gisteren haalde het programma een aandeel van 37%. Dit is nog steeds zeer veel, maar minder dan gewoonlijk. Om 19u00 blijft de kijker nog steeds massaal hangen voor Het Journaal. Thuis en Familie waren gisteren voor het eerst sinds lang weer erg aan elkaar gewaagd. Thuis bleef ondanks dat nog steeds de onbetwiste numero uno der soaps.
Kijkcijfers1 copy

 Kijkcijfer top 10do 27 september 2007MF
1.     Het JournaalEén807 16542.70%
2.     ThuisEén801 52133.82%
3.     FamilieVTM782 78734.13%
4.     HLZHI: Huis Te KoopEén757 37731.97%
5.     Man Bijt HondEén720 92133.82%
6.     Beauty en de NerdVTM719 95630.47%
7.     Allez Allez ZimbabweVTM693 22332.81%
8.     Het NieuwsVTM677 30436.13%
9.     BlokkenEén515 04937.43%
10. Koppen JustitieEén497 64121.43%

 MarktaandelenMF
1.        VTM27.6%
2.        Eén23.1%
3.        KANAALTWEE9.1%
4.        VT48.5%
5.        Canvas7.3%
6.        VIJFtv6.1%
7.        Vitaya3.8%

18:09 Gepost door MediaFlandria in Tv-stuff | Permalink | Commentaren (7) | Tags: tv-stuff, kijkcijfers |  Facebook |

27-09-07

Ether digitaal vanaf 2009

tvDe volledige overschakeling van analoge naar digitale tv krijgt meer en meer vorm. In 2009 zal tv via de antenne volledig digitaal worden. Analoge uitzendingen zullen niet meer uitgezonden worden.

De kans dat u met een antenne kijkt, is zeer miniem. Meer dan 97% van de bevolking kijkt via de kabel. De 60 000 mensen die toch via de antenne kijken, zullen een decoder moeten kopen of een ander alternatief moeten zoeken.

De kanalen van de VRT (Eén en Canvas) zullen wel gratis blijven, maar je hebt dus wel een decoder nodig om ze te bekijken. |MF

19:47 Gepost door MediaFlandria in Digitale- en HD-televisie | Permalink | Commentaren (0) | Tags: digitaal, ether, media, televisie |  Facebook |

RTL-TVi op VRT-toren

RTLvrtDe bekende VRT/RTBF-toren was vandaag een tijdland de ‘RTL-TVi-toren’. Een reuzegroot spandoek van de Waalse commerciële zender RTL-TVi sierde een flank van de bekende tv-zendmast.

Het idee is afkomstig van het Waalse magazine ‘La Libre Match’. Dit tijdschrift heet vanaf volgende week ‘Paris Match’. Het wou deze drastische verandering laten opvallen met een opvallende cover.

“Wij hebben dus de foto gemaakt van de VRT/RTBF-toren met het logo van RTL erop. Zowel de VRT als de RTBF gaven hier hun toestemming voor”, zegt Hoofdredacteur Marc Duriez.

Verder roemt de redacteur de baas van de RTBF: “Ik ben zeer blij dat hij boven het klassieke vijandschap staat.”

Als tegenprestatie zal RTL nu een tijd lang de slogan van de RTBF laten prijken op hun gebouwen. |MF

19:42 Gepost door MediaFlandria in VRT | Permalink | Commentaren (3) | Tags: rtbf, tvi, vrt, toren, rtl, tijdschrift, media |  Facebook |

Kijkcijfers: VTM triomfeerde woensdag

TVstuff copy

staf coppens1lijstdot Sterren Op Het IJs | wo 26-9 | 20u40 | VTM | 1 011 154 kijkers| 36.6% mrktaandeel | Na ‘Dancing On Ice’ vorig jaar, komt VTM met ‘Sterren Op Het IJs’. De startaflevering gisteren zorgde meteen voor een verrassing. De uitzending heeft al meteen meer dan 1 miljoen kijkers gehaald. Dat is hoogst uitzonderlijk voor een VTM-programma en al zeker als het dan ook nog eens de eerste aflevering is. Dancing On Ice en Sterren Op Het IJs verschillen subtiel van elkaar. Dancing On Ice is een productie van Endemol, terwijl Sterren Op Het IJs een productie van Eyeworks is. In Nederland, waar beide formats te zien waren, verloor DOI van SOHIJ. De kijkers in Nederland vonden dat DOI te kil en te ongezellig was. SOHIJ zou volgens hen veel meer warmte en gezelligheid uitstralen. Het is misschien nog wat voorbarig, maar zoals het er nu naar uitziet, oordeelt de Vlaamse kijker hetzelfde als de Nederlandse noorderbuur.

lijstdot

Sara | wo 26-9 | 18u25 | VTM | 423 171 kijkers| 34% mrktaandeel | Ook de tweede aflevering van de telenovelle Sara werd goed bekeken. Afgelopen dinsdag maakte de eerste aflevering in prime time nog een mooi debuut. Of het succes van Sara zo groot zal blijven, blijft nog afwachten. Kijkcijfers van rechtstreeks concurrent ‘Blokken’ zijn onbekend.
Kijkcijfers1 copy
De volledige kijkcijfer top tien is vandaag niet beschikbaar. Daarom sommen we hier de programma's op waar we wél kijkcijfers van hebben.

Sterren Op Het IJs | 1 011 154 kijkers | 36.6% madl
Familie | 806 078 kijkers | 29.4% madl
Het Nieuws | 707 353 kijkers | 36.8%
Telefacts | 501 778 kijkers | 29% madl
Sara | 423 171 kijkers | 34% madl

 MarktaandelenMF
1.        VTM32.5%
2.        Eén19.4%
3.        VT412.1%
4.        KANAALTWEE9.2%
5.        Canvas7.3%
6.        VIJFtv4.8%
7.        Vitaya3%

19:27 Gepost door MediaFlandria in Tv-stuff | Permalink | Commentaren (1) | Tags: tv-stuff, kijkcijfers |  Facebook |

26-09-07

'Honderd Hete Vragen' uitgesteld

Anke Bunckix1Het nieuwe KANAALTWEE-programma ‘Honderd Hete Vragen’ is uitgesteld.

Normaal gezien zou de eerste aflevering maandag al te zien zijn, maar dat spelletje gaat dus niet door. Honderd Hete Vragen, is een seksueel praatprogramma. Vragen over relaties en seks worden er besproken. Ook zal het aanwezige publiek vragen kunnen stellen.

Een deskundige zal de vragen beantwoorden. Elke week is er een BV te gast die mee zal praten. Zaterdag werd er een proefaflevering opgenomen. “Het programma op zich is goed. Alleen moet er nog meer samenspel gecreëerd worden”, zegt de directie van KANAALTWEE.

Wanneer Honderd Hete Vragen dan wel te zien is, is voorlopig nog onbekend. Maandag zal KANAALTWEE alvast herhalingen uitzenden van Tragger Hippy. |MF

20:10 Gepost door MediaFlandria in VMMa | Permalink | Commentaren (0) | Tags: kanaaltwee, honderd, hete, vragen, anke, vmma, seks, relaties |  Facebook |

Bettina Geysen voorzitster Spirit

bettina geysenVoormalig nethoofd van Eén, Bettina Geysen, zal de nieuwe voorzitster worden van de politieke partij 'Spirit'. Geysen volgt Geert Lambert op, die aftreedt.

Geysen startte haar loopbaan bij de VRT als radiopresentatrice. Later werd ze omroepster bij het toenmalige TV1. Nadien werkte ze zich op tot netmanager van Ketnet en Canvas, om later de netmanager van Eén te worden.

Toen ontdekt werd dat ze een relatie had met de toenmalige Directeur Televisie van de VRT, Aimé Vanhecke, moest Geysen haar job als netmanager opgeven voor die van Directeur Nieuwe Media.

In juni raakte bekend dat de VRT haar ontslagen had. Geysen engageerde zich sterk in de politiek en dat was de doodsteek voor haar carrière aan de Reyserslaan. Nu wordt ze dus de opvolger van Geert Lambert als het hoofd van Spirit. |MF

19:52 Gepost door MediaFlandria in VRT | Permalink | Commentaren (0) | Tags: vrt, televisie, bettina, geysen, media, politiek, spirit |  Facebook |

VT4 en VIJFtv steunen organisaties

Ricus JansegersDe vzw Opvang, een dienst voor verpleegzorg, krijgt een bedrag van € 140 000 van de Nationale Loterij en de Vlaamse zenders van ProSiebenSat.1 Media.

VT4 en VIJFtv kondigden enkele maanden geleden de wedstrijd ‘Beter in Beeld’ aan. Ze spoorden Vlaamse non-profitorganisaties aan om ‘beter in beeld te komen’. 12 teams, bestaande uit studenten die een richting volgen in de media, mochten een reclamefilmpje bedenken voor één non-profitorganisatie. Het creatiefste filmpje zou € 140 000 prijzengeld winnen en zou getoond worden in de reclameblokken van tv-zenders VT4 en VIJFtv

De vzw opvang heeft deze wedstrijd dus gewonnen. De winnende spot vraagt ouders om tijdelijk een pleegkind op te vangen. De andere deelnemende organisaties krijgen elk € 2 500 cadeau. |MF

18:24 Gepost door MediaFlandria in ProSiebenSat.1 Media | Permalink | Commentaren (0) | Tags: vt4, vijftv, media, televisie, non, profit, reclame |  Facebook |

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende