02-08-07

Reclameblokken korter in 2009

VT4leader

Reclameblokken worden in de toekomst misschien korter. De Europese commerciële zenders willen de kijker daarmee minder irriteren en ze willen er toch voor zorgen dat hun reclame gezien wordt.

De Europese Unie heeft een compromis bereikt dat stelt dat zenders in de toekomst, mogelijk vanaf 2009, zelf mogen kiezen wanneer en hoeveel keer zij reclame uitzenden. Nu nog is bepaald dat tussen twee reclameblokken minstens 20 minuten programma moet zitten.

“Het voordeel is dat je in de toekomst kortere reclameblokken kunt creeëren, wat voor minder irritatie zorgt bij de kijkers. Hierdoor zal de kijker minder naar de afstandbediening grijpen”, zegt Frank Eijken, die een hoge functie bekleedt bij de Nederlandse mediagroep RTL Nederland.

Mogelijk wordt de nieuwe regel in 2009 van kracht. Eijken vervolgd zijn uitleg: “Nu hebben de kijkers nog het gevoel dat ze zich echt door het reclameblok moeten worstelen, ook al omdat de zenders ook nog eens reclame maken voor hun eigen programma’s.” |MF

14:26 Gepost door MediaFlandria in Andere | Permalink | Commentaren (2) | Tags: reclame, televisie, eu, media |  Facebook |

Commentaren

Goed idd is dat. Ik heb liever korte reclameblokken die er meer zijn, dan 2 lange.

Gepost door: Devil | 02-08-07

Dan hoop ik toch dat ze zoals er nu op VT4 wordt getoond (Bacardi & VT4) niet meer is :) Die duurd een goeie minuut :p

Gepost door: Fabian | 02-08-07

De commentaren zijn gesloten.