20-07-07

Kijkcijfers: VTM bereikt dieptepunt

Tvstuff1

vtm_logo

MF-opsomming

Het absolute dieptepunt lijkt bereikt te zijn, verder kan VTM echt niet zakken (?). Gisteren was VTM slechts eenmaal vertegenwoordigd in de top tien van de kijkcijfers. Zelfs de Tourrit en de Canvascrack wisten meer kijkers te trekken dan Splash, Telefacts Zomer, Je Bent Wat Je Eet en Spoed. De VTM-programmatie van de zomer is dus een grandioze flop en kan in geen enkel geval de concurrentie aan met die van Eén. Laat het een les wezen voor VTM in het najaar. Het enige programma dat het nog goed doet op VTM is ‘Het Nieuws’ (19-07, 18u59, VTM), dat gisteren 470 598 kijkers (mrtkaandeel: 36.24%) haalde.

MF-opsomming

Hoe slecht VTM het doet, zo goed doet Eén het deze zomer (zoals deze regenachtige periode nog steeds heet). Gisteren was de wielertalkshow ‘Tour 2007’ (19-07, 22u08, Eén) het op één na best bekeken programma van de avond. Host Karl Vanieuwkerken trekt met een mobiele studio alle Franse Toursteden door. Gisteren was ex-renner Ludo Diercksens één van de gasten. Ludo stopte in 2005 met koersen en verkoopt nu allerlei wieleraccessoires. ‘Tour 2007’ werd gisteren door 635 492 kijkers (mrtkaandeel: 34.12%) bekeken. kijkcijfers1

 

Kijkcijfer top 10

do 19 juli 2007

MF

1.     

FC De Kampioenen

Eén

760 094

44.39%

2.     

Tour 2007

Eén

635 492

34.12%

3.     

Flikken

Eén

611 457

33.63%

4.     

1 000 Zonnen en Garnalen

Eén

598 286

41.60%

5.     

Het Journaal

Eén

545 438

41.99%

6.     

Het Nieuws

VTM

470 598

36.24%

7.     

Koppen

Eén

461 009

24.35%

8.     

Tour de France

Sporza

423 135

64.55%

9.     

De Canvascrack

Canvas

378 891

19.70%

10. 

Het Late Journaal

Eén

371 387

27.05%

 

Marktaandelen

MF

1.        

Eén

25.1%

2.        

VTM

19%

3.        

VT4

12.2%

4.        

KANAALTWEE

10.3%

5.        

Canvas

7.1%

6.        

VIJFtv

5.3%

7.        

Vitaya

4.3%

Bron: CIM-Audimetrie

14:23 Gepost door MediaFlandria in Tv-stuff | Permalink | Commentaren (7) | Tags: tv-stuff |  Facebook |

Commentaren

Man, man, man ... Wat een nonsens site is dit aan het worden. Eerst Michiel die hier komt leuteren en ook al in de berichten staat het vol fouten en zever.

M.a.w. Schoon en Medogenloos was gisteren zelfs niet op tv!

En een les? We weten dit al jaren. VTM brengt meer nieuwe programma's in de zomer, maar de kijker blijft steevast naar de zoveelste herhalingen op Eén kijken. En dan maar klagen dat er niets nieuws is op tv :s . Begrijpe wie begrijpe kan.

Als je naar de marktaandelen kijkt, zie je dat VTM eigenlijk nog goed stand houdt.

Gepost door: Kamiel | 20-07-07

Goed gedaan Safe, mooie uitleg :p

Gepost door: MichielDW | 20-07-07

@Kamiel
Dat zijn marktaandelen in de commerciële doelgroep. Als je de gewone marktaandelen bekijkt per week, dan is het verschil tussen Eén en VTM groter.

Gepost door: MediaFlandria | 20-07-07

Neem nu vorige week, toen had VTM 15% marktaandeel, Eén had maarliefst 37%.

http://www.vrt.be/extra/VRT_MDL_ST.pdf

Gepost door: MediaFlandria | 20-07-07

Ze hebben het hier blijkbaar nog altijd niet door dat VTM een commerciele zender is. En dat de zomer voor VTM de laagste prioriteit heeft. En waaromtoch altijd zo negatief kijk een naar de marktaandelen de VRT haalt 32.2 % en de VMMa en de VMMa 29.3 % dus zo slecht is het toch niet he

Gepost door: Dirk | 21-07-07

VMMa haalde vorige week 17%, VRT 46% :)

Dirk, jij vergelijkt in de commerciële doelgroep. Dat wil dus zeggen dat de VRT (32.2%) meer haalt dan commerciële mediagroep VMMa (29.3%) haalt in de commerciële doelgroep...

Gepost door: MediaFlandria | 22-07-07

Is vergelijk de marktaandelen die op deze blog staan.

Gepost door: Dirk | 22-07-07

De commentaren zijn gesloten.