17-07-07

Kijkcijfers: 500 000 kijkers voor 'Voetbalvrouwen'

Tvstuff1

Voetbalvrouwen

MF-opsomming

VTM stond gisteren weer 3 keer in de top tien. De programma’s scoren nog wel niet al te best, maar men doet het toch wat beter dan in het flopweekend van enkele dagen geleden. Opvallend is, is dat ‘Voetbalvrouwen’ (16-07, 21u39, VTM), van de Nederlandse mediagroep RTL Nederland, nu één van de beterscorende VTM-programma’s is. ‘Voetbalvrouwen’ scoort hier beter dat ‘Gooische Vrouwen’, een eveneens Nederlandse serie, die vorig jaar ook op VTM te zien was. De serie gaat over het leven van de vrouwen van enkele voetballers. Er is al veel kritiek geleverd door echte voetbalvrouwen, die vinden dat het beeld dat geschetst wordt, namelijk dat voetbalvrouwen om de haverklap vreemd zouden gaan, niet representatief is. Ondanks dit alles keken er gisteren toch 457 917 voetbal(vrouw)liefhebbers. Dit resulteerde in een marktaandeel van 21.08%.

MF-opsomming

Die andere Nederlandse RTL-serie, ‘Baantjer’ (16-07, 20u39, Eén), doet het ook uitstekend, zelfs als men herhalingen uitzendt. In Nederland werd reeds het aller-, allerlaatste seizoen van de reeks uitgezonden. Deze laatste aflevering zal binnenkort ook op Eén te zien zijn. Deze aflevering haalde in Nederland ongeveer 2 miljoen kijkers. Baantjer is in Vlaanderen één van de meest bekeken Nederlandse series. Gisteren keken er 775 390 mensen (mrtkaandeel: 347.82%) naar de herhaling.
kijkcijfers1

 

Kijkcijfer top 10

ma 16 juli 2007

MF

1.     

FC De Kampioenen

Eén

914 723

44.21%

2.     

Het Journaal

Eén

824 087

46.30%

3.     

1 000 Zonnen En Garnalen

Eén

792 390

43.58%

4.     

Baantjer

Eén

775 930

34.82%

5.     

Het Nieuws

VTM

636 004

35.73%

6.     

Tour 2007

Eén

626 050

30.18%

7.     

Cruiseline

Eén

514 591

23.17%

8.     

Dubbel Geboekt

VTM

478 418

21.56%

9.     

Voetbalvrouwen

VTM

457 917

21.08%

10. 

De Canvascrack

Canvas

397 753

17.81%

 

Marktaandelen

MF

1.        

VTM

25.7%

2.        

Eén

25.1%

3.        

KANAALTWEE

11.1%

4.        

VT4

9.5%

5.        

Canvas

6.8%

6.        

VIJFtv

3.1%

7.        

Vitaya

2.9%

Bron: CIM-Audimetrie

15:21 Gepost door MediaFlandria in Tv-stuff | Permalink | Commentaren (5) | Tags: tv-stuff |  Facebook |

Commentaren

In die top-10 is tour 2007 toch ni van sporza maar van één?

Gepost door: MichielDW | 17-07-07

Idd, foutje :)

Gepost door: MediaFlandria | 17-07-07

NL Wel leuk dat er 2 Nederlandse programma's in de top10 staan :) ... en op tienfan.nl zei je dat VTM in een dip zat... Maar ze zij wel marktleider in Belgie!!

Gepost door: Desh | 17-07-07

Dat is in de commerciële doelgroep (15-44 jaar) In de gewone doelgroep zijn ze belange na geen marktleider. Trouwens, in die commerciële doelgroep moeten ze vaker de overwinning aan Eén geven.

Gepost door: MediaFlandria | 17-07-07

Op algemeen vlak haalt één het dubbele ongeveer, nu hadden ze marktaandeel van 36% en VTM rond de 18%

Gepost door: MichielDW | 17-07-07

De commentaren zijn gesloten.