11-05-07

'Eurosong' scoort slecht

Tvstuff1

eurovision

MF-opsomming

De halve finale van Het Eurovise Songfestival (10-05, Eén) kon gisterenavond maar weinig kijkers bekoren. Slechts 525 145 kijkers (mrktaandeel: 26%) zagen de Waalse inzending KMG op haar bek gaan. Eurosong hoort niet eens bij het groepje van de tien meest bekeken programma's van gisteren. Dit is al het derde jaar op rij dat België sneuvelt in de halve finale. Wat gaat dat worden als de plannen om twee halve finales in te lassen, bewaarheid worden? Morgen zendt Eén de echte finale van het Songfestival uit. Wij wedden ervoor dat een Oostblok-land wint…

 

MF-opsomming

De Plankaerts (10-05, 21u14, VTM) doen het de laatste weken opvallen goed. Vorige week scoorden ze 660 000 kijkers en deze week deden ze daar nog eens 10 000 televisiekijkers bij. Met andere woorden: De Planckaerts konden gisteren 670 234 kijkers aan de buis kluisteren (mrktaandeel: 27.70%). De dochter des huizes, de achttienjarige Stéphanie, is zwanger van haar tweede kind. Ze kreeg twee jaar geleden al een eerste kindje met haar vriend Christopher.

kijkcijfers1

Kijkcijfers en marktaandelen donderdag 10 mei 2007

Kijkcijfer top 10

1.   

Thuis

Eén

769 500

33.60%

2.   

Familie

VTM

707 934

31.84%

3.   

Het Journaal

Eén

694 038

39.74%

4.   

De Planckaerts

VTM

670 234

27.70%

5.   

Het Nieuws

VTM

656 440

37.63%

6.   

Man Bijt Hond

Eén

623 396

32.26%

7.   

Blokken

Eén

602 128

45.57%

8.   

De Rode Loper Special

Eén

598 873

25.84%

9.   

Verschoten en Zoon

VTM

561 688

24.03%

10.               

Wittekerke

VTM

561 312

26.05%

tvstuffmadl

Marktaandeel zenders

1.   

Eén

26.5%

2.   

VTM

19.6%

3.   

VT4

16.1%

4.   

Ka2

11.3%

5.   

VIJFtv

7.4%

6.   

Canvas

6.2%

7.   

Vitaya

2.6%

 

Bron | CIM-Audimetrie

18:14 Gepost door MediaFlandria in Tv-stuff | Permalink | Commentaren (3) | Tags: tv-stuff |  Facebook |

Commentaren

mag ik vragen waarm het marktaandeel van vtm zo laag is?

Gepost door: somebody | 11-05-07

Helemaal kunnen we je dat niet uitleggen, maar dat heeft vooral te maken met de duur van een programma. Bijvoorbeeld: Familie is een programma dat een halfuur duurt. Daarna kan het zijn dat de kijker wegzapt. Maar Eén zond gisterenavond het songfestival uit. Dat programma duurt zeer lang en heeft meestal een constant kijkcijfer. Bijgevolg blijft de kijker lang hangen en is het marktaandeel hoger.

De meeste Eurosong-kijkers zullen ook wel naar de ontknopping gekeken hebben van de zangwedstrijd. Dat maakt dat er om 23u00 een groot deel van de tv-kijkers naar Eén gekeken heeft, terwijl dat op andere zenders niet het geval was.

Ik hoop dat u mijn uitleg begrepen heeft :)

Gepost door: MediaFlandria | 11-05-07

ja merci das vriendelijk.

Gepost door: somebody | 11-05-07

De commentaren zijn gesloten.