26-04-07

"VTM doet het weer beter"

header02

“VTM deed het goed in 2006”, dat zegt althans Christian Van Thillo, de baas van de Pergroep, dat 50% aandelen bezit in VTM’s moedermaatschappij VMMa.

In 2005 kreeg de Vlaamse Mediamaatschappij (VTM, KANAALTWEE, JIM en Q-Music) enkele rake klappen. De reclame-inkomsten liepen fel achteruit en er moest ingegrepen worden; enkele mensen verloren hun baan. Volgens Christian Van Thillo, de grote baas van De Pergroep, dat – samen met Roularta Media Group – 50% aandelen bezit in de VMMa, deed de Vlaamse Mediamaatschappij het in 2006 beter dan in 2005. “Ook de eerste maanden van dit jaar bewijzen dat het rendement van het medium tv weer stijgt”, gaat hij verder.

 

Van Thillo zegt ook dat VTM een brede, commerciële familiezender zal blijven. Hij benadrukt dat zeer belangrijk is voor de adverteerders.

 

Eén bedrijf binnen de VMMa doet het bijzonder goed. We hebben het dan over Q-Music. Het commerciële radiostation is een succes te noemen. Het is nu al een tijdje groter dan grote concurrent Donna van de VRT. “In enkele jaren tijd is radio zeer belangrijk geworden voor de VMMa”, zegt Van Thillo daarover. Hij zegt daar wel nog bij dat Q-Music nu een moelijke opdracht krijgt, omdat het zich moet blijven meten aan de sterke concurrentie.

 

In totaal haalde de audiovisuele poot van De Persgroep vorig jaar 18% meer inkomsten. De winst bedroeg 2,2 miljoen euro. |MF

19:25 Gepost door MediaFlandria in VMMa | Permalink | Commentaren (1) | Tags: vmma, vtm, kanaaltwee, jim, q-music, media, televisie, radio, tv, reclame, de persgroep |  Facebook |

Commentaren

De winst bedroeg 2,2 miljoen. De omzet was meer dan 165 miljoen euro.
Tzou anders de moeite niet lonen om VTM te behouden hoor.

Gepost door: Glenn | 27-04-07

De commentaren zijn gesloten.