01-08-06

Topmaand voor SBS Belgium

SBS Belgium blijft maar groeien. Maand na maand stijgen de martkaandelen van VIJFtv en VT4, zo ook afgelopen maand juli. VT4 haalde 16% meer in juli 2006 tov juli 2005. Dat komt natuurlijk alleen door het WK voetbal, zie ik u denken, maar ook zonder ’s werelds grootste voetbal-event zou VT4 met maarliefst 13% gestegen zijn. Deze cijfers zorgden ervoor dat VT4 in juli gedurende 10 dagen commercieel marktleider was. Vooral films en series haalden kijkers van andere zenders naar VT4. The mask of Zoro behaalde 31% marktaandeel, The Hot Chick 26%, Hannibal 23% en ook Double Jeopardy haalde 24% van alle kijkers. Ook CSI, CSI Miami en CSI New York zorgde voor een toeloop van kijkers.

Dat VIJFtv het goed deed, wisten we al langer. Door hun ‘Vrouwen weten waarom’ campagne van het afgelopen WK, kregen ze veel extra kijkers. Tegenover juli vorig jaar nam het kijkcijfer toe met maarliefst 48%! Vooral tussen 21u en 23u gaat VIJFtv met flink wat Vlaamse kijkers aan de haal. We twijfelen er niet aan dat ‘Te Nemen Of Te Laten’ ook een succes wordt, immers vele kijkers hebben VIJFtv het afgelopen jaar ‘ontdekt’.

Deze mooie resultaten zorgen ervoor dat SBS Belgium de enige commerciële mediagroep is die een stijgend marktaandeel kan voorleggen. De uitspraak van VMMa dat niet de VRT VMMa’s concurrent is, maar wel de ander Vlaamse commerciële omroepen, blijkt meer en meer te kloppen. |MF

18:10 Gepost door MediaFlandria in ProSiebenSat.1 Media | Permalink | Commentaren (0) | Tags: sbs |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.